Design i komfort w nowym biurze Makro Cash and Carry


Design i komfort w nowym biurze Makro Cash and Carry
2024-08-22
Nowa siedziba Makro Cash and Carry Polska w Warszawie to przykład synergii między estetyką, funkcjonalnością a zrównoważonym rozwojem. Projekt uwzględnia szereg rozwiązań, które poprawiły ergonomię przestrzeni i dobrostan pracowników.

Budynek zaprojektowany przez zespół Concept Space ma 105 m długości i tylko 12 m szerokości.  Sześć pięter o łącznej powierzchni ok. 8200 mkw. dostosowano do różnych funkcji, które mają pełnić. Znajdują się tam strefy szkoleniowa i konferencyjna, Akademia Inspiracji Makro, a od drugiego piętra wzwyż zlokalizowane są biura dla 550 pracowników. Architekci zadbali o to, aby każdy poziom miał unikalny charakter, co udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu różnych materiałów i rozwiązań dostosowanych do konkretnych pomieszczeń. Kluczowe były również potrzeby pracowników, w tym komfort ich pracy, który zapewniono m.in. wykorzystując akustyczne panele sufitowe od Knauf Ceiling Solutions. 

 

Projektując biuro Makro Cash and Carry Polska zależało nam na stworzeniu miejsca, gdzie estetyka spotyka się z funkcjonalnością, a każdy detal – od sufitu po wystrój wnętrz – jest stworzony z myślą o komforcie i efektywności pracy. – powiedział Marek Ejsztet z Concept Space.

 

Piętra, na których mieszczą się biura, zostały zagospodarowane tak, aby na każdym z nich powstało około 10 sal spotkań, kuchnie oraz budki telefoniczne przeznaczone do cichej pracy i dyskretnych rozmów. Przestrzenie różnią się zastosowanymi kolorami, zabudową meblową oraz grafikami, które zostały zaprojektowane wspólnie z zespołem marketingowym Makro Cash and Carry Polska. Indywidualny charakter pięter jest widoczny również na sufitach. W całym budynku Makro Cash and Carry zastosowano aż siedem różnych rodzajów płyt sufitowych, co pozwala dostosować je do funkcji różnych pomieszczeń. 

 

- Realizacja tego projektu była okazją do zaprezentowania pełnego spektrum naszych możliwości. Zastosowanie aż siedmiu różnych rodzajów sufitów potwierdza zdolność Knauf Ceiling Solutions do dostosowywania oferty według indywidualnych potrzeb klientów, przy jednoczesnym zachowaniu spójności całego projektu. Multimateriałowość naszego portfolio pozwala tworzyć przestrzenie, które nie tylko są atrakcyjne wizualnie, ale także doskonale spełniają swoją rolę w zakresie komfortu akustycznego, który w biurach jest kluczowy. - powiedział Sebastian Staniewicz, manager ds. specyfikacji w Knauf Ceiling Solutions.

 

Każde pomieszczenie w budynku zostało starannie zaplanowane. W salach spotkań zastosowano panele HERADESIGN Superfine Sonic Elements z wełny drzewnej, co zapewnia optymalną akustykę i sprzyja koncentracji. Natomiast w salach konferencyjnych użyto płyt ADAGIO Acoustic+, które charakteryzują się wysokim współczynnikiem odbicia światła (88%), co zmniejsza potrzebę stosowania sztucznego oświetlenia.

 

W projekcie biura Makro Cash and Carry istotna była także funkcjonalność i trwałość wnętrz. Eleganckie wykończenie uskoków na powierzchni sufitu oraz integrację z systemami oświetleniowymi zapewniły profile AXONIS. Natomiast sufity MESH, dzięki swojej modułowej konstrukcji, wprowadziły do biura industrialny charakter, jednocześnie maskując instalacje i poprawiając estetykę pomieszczeń. Sufity te nie tylko wyróżniają się nowoczesnym wyglądem, ale także trwałością, co jest kluczowe we współczesnych, dynamicznych środowiskach pracy. 



Nadesłał:

Mariel & Haan Communications
http://www.marielhaan.com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl