Pierwsze wrażenie – lady recepcyjne


Pierwsze wrażenie – lady recepcyjne
2018-02-22
Komunikacja wizualna tworzy jeden z pośrednich wizerunków firmy. To, co komunikujemy na zewnątrz, powinno być spójne oraz autentyczne z wewnętrznym duchem marki. Równie, jeśli nie bardziej istotne, jest miejsce bezpośredniego kontaktu z przedsiębiorstwem.

Siedziba, gabinet, budynek - tu, klient spotyka się face to face z marką, jej pracownikami i atmosferą.  Jak twierdzą psycholodzy, kluczowe są pierwsze sekundy kontaktu. Po przekroczeniu progu, zazwyczaj naszym oczom ukazuje się punkt recepcyjny. To serce firmy, które można porównać do salonu w domu.  Warto dołożyć wszelkich starań, by firmowa recepcja była efektowny. Pierwsze wrażenie trudno jest zmienić, to nie lada wyzwanie.

Przeczytaj również:

Spójność

Recepcja to jedna z wizytówek firmy. Jej wygląd powinien być spójny z całą koncepcją i wizerunkiem marki. Lada recepcyjna nie może odstraszać klientów kolorem, kształtem, swoją krzykliwością czy intensywnością. Z drugiej strony, nie może być niewidoczna. Dobry punkt recepcyjny powinien być kumulacją wartości oraz „przystawką" prezentującą stylistykę marki. Niespójny z charakterem firmy punkt recepcyjny może już na starcie wywołać negatywne odczucia u klienta. Brak spójności może bowiem podważać wiarygodność. Trzeba jednak uważać na przerost formy nad treścią. Gdy chcemy połączyć zbyt wiele elementów, łatwo jest popaść w przesyt. Pamiętajmy: mniej, znaczy więcej.

Klasyka zawsze się obroni

Kiedy nie jesteśmy w stanie zdecydować się na jednolitą koncepcję, wówczas sprawdzi się wybór ponadczasowej klasyki. Warianty unikatowe i ponadczasowe obronią się w każdym miejscu i czasie. Wśród takich rozwiązań jest na przykład drewno. Drugą propozycją jest ogólnopojęty minimalizm. Stonowana kolorystyka i proste formy zawsze się sprawdzą i będą pozytywnie przyjęte. Unikajmy krzykliwych i intensywnych barw, ponieważ będą rozpraszać uwagę gości i sprawiać wrażenie chaosu. Bezpieczniej jest zaprezentować mniej, niż zostać posądzonym o brak gustu czy kicz.

Francja Elegancja

Recepcja to najbardziej reprezentacyjne miejsce w firmie. Ma zachęcić klientów do skorzystania z usług, a partnerów do współpracy. Warto przywitać gości stylowo, tak, by zostali z nami na dłużej. Współczesne wzornictwo staje na wysokości zadania, a nowoczesny design budzi podziw i zostaje w pamięci na dłużej. Podążanie za trendami na pewno zostanie zauważone przez gości i zrobi na nich ogromne wrażenie.

Naturalnie

W pobliżu lady recepcyjnej powinniśmy zadać o obecność zieleni. Jak wiadomo, wpływa ona pozytywnie na odbiór i nas samych. Zielone akcenty uspokajają oraz skracają dystans pomiędzy klientem a marką. Tworzą przytulny i domowy klimat. Ponadto, rośliny poprawiają także jakość powietrza, co szczególnie w dużych miastach jest ostatnio na wagę złota.

Gdy jednak brakuje inspiracji, czasu czy koncepcji, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zajmą się takim projektem od A do Z. Firma taka jak Everspace zapewnia kompleksowe podejście do realizacji. Warto zaufać ekspertom, ponieważ pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Zajrzyjcie: www.everspace.pl



Nadesłał:

OKK!

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl